Chápeme, že právo a právní oblasti není něco, co by si člověk chtěl studovat po večerech. A je úplně normální, že při svojem podnikání ani nevíte, jaké dokumenty, nebo právní služby můžete potřebovat. Vyberte si oblast a my vám ukážeme, co je potřeba řešit.
A právo mu to moc neulehčuje. Chcete se naplno věnovat svému businessu, ale právo vám háže vidle pod nohy? Navíc si nejste jistí, co vše musíte mít vyřešeno. Od toho jsme tady my. Hlavně byste neměli zapomenout na níže uvedené oblasti.
Nebo nás prostě kontaktujte a my vám přesně řekneme, co budete potřebovat.
Smlouvy o vývoji software
Komplexní smlouvy o vývoji a implementaci software pro vývojářské společnosti nebo objednatele, a to i ve veřejném sektoru.
Údržba a podpora software
Smlouva o podpoře a údržbě (někdy také servisní smlouva) se uzavírá za účelem zajištění dlouhodobého a bezproblémového provozu software.
SLA
SLA (neboli smlouva o úrovni poskytovaných služeb) se hodí každému, kdo nechce řešení potíží s rozsahem a fungováním služby ponechat náhodě.
Nastavení vztahu mezi správcem osobních údajů (objednatelem) a zpracovatelem osobních údajů (vývojářem) v souladu s náležitostmi dle čl. 28 GDPR.
Zhodnocení nastavení GDPR dokumentace a procesů u správce či zpracovatele osobních údajů, včetně správné implementace.
Dokument, kterým informujete další osoby, jak zpracováváte jejich osobní údaje, co vás k tomu opravňuje či komu jsou osobní údaje předávány.
Díky právní ochraně duševního vlastnictví můžete efektivně využívat konkurenční výhody, které vám vaše značka a služby přináší. Máte logo? Má logo váš software? Potom si určitě zkontrolujte, jak je na tom vaše duševní vlastníctví.
Do rejstříku jste založili zakladatelské dokumenty, ale dále už to moc neřešíte. Nebo čekáte vstup investora a chcete si zkontrolovat, zda máte správně nastaveny korporátní strukturu, společenskou smlouvu, dohodu se společníky?
Občas je potřeba evidovat si správně čísla a vést účetnictví. Ani právník neví všechno. Od toho však máme naše skvělé partnery. Naše partnerská účetní kancelář je tady od toho, aby vám pomohla s účetnictvím a daněmi.
Každý e-shop má před sebou obrovskou výzvu. Musí se vypořádat se spotřebitelským právem. V čem je to tak specifické? Zákony totiž většinou stanovují konkrétní pravidla, jak má vypadat dokumentace a informování spotřebitelů. Neexistuje tak taková smluvní volnost, jako v případě B2B vztahů.
Kdo je vlastně tím spotřebitelem? To je každý, kdo na vašem e-shopu nakupuje pro vlastní potřebu (nikoliv pro podnikání).
Informační dokument, ve kterém informujete, jak nakládáte s osobními údaji svých zákazníků, návštěvníků e-shopu apod.
Pokud využíváte služeb externích dodavatelů, kteří mimo jiné zpracovávají osobní údaje, nezapomeňte s nimi uzavřít zpracovatelskou smlouvu.
Pokud prodáváte zboží, musíte mít jasně nastavena pravidla placení, reklamací, možností odstoupení od smlouvy a další práva a povinnosti.
Když se řekne "zaměstnavatel", každý si hned vybaví zákoník práce. Ten je určitě hodně důležitý, ale jako zaměstnavatelé máte těch poviností opravdu hromadu! Od správného nastavení ochrany osobních údajů, přes správné nastavení společnosti, až po dobře nastavené smlouvy se zákazníky, které reflektují to, jak fungujete jako zaměstnavatelé.
Pokud se vám nic nechce číst a chcete dostat jednoduchý přehled pro zaměstnavatele, napište nám.
Pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti. Tyto dokumenty pro vás nachystáme a probereme nejlepší způsob.
Připravíme nebo zrevidujeme potřebnou dokumentaci, ať už se na přidělení zaměstnanců dohodnete s kýmkoli.
Home office se těší stále větší oblibě, zaměstnavatelé by však neměli zapomínat na jeho správné nastavení. Nachystáme pro vás dohodu o home office.
Nezapomeňte své zaměstnance informovat o tom, jak nakládáte s jejich osobními údaji. Protokoly Úřadu pro ochranu osobních údajů ukazují, že právě zaměstnanci jsou častým důvodem zahájení kontrol.
Se zaměstnanci se pojí také hodně administrativy z pohledu účetnictví a daní. Barviček, které mají různé formuláře, je opravdu hodně. Ani my je neznáme přesně, proto máme partnerskou účetní kancelář!
Nejste si jisti, zda vyvinutý software patří vašim zaměstnancům nebo vám? Můžete jej licencovat? Nebo se obáváte, že vám zaměstnanec uteče s miliónovým nápadem a chcete tomu předejít?
Věta, kterou slýcháme často a vždy se snažíme vysvětlit, že to opravdu není dobrý nápad. A upozorňovali jsme na to i v jednom ze svých podcastů, který jsme věnovali start-upům a právu. Chápeme, že na začátku podnikání nejsou peníze, ale šetřit na právu se určitě nevyplácí. Už jen z toho důvodu, že případný investor by mohl mít se špatně právně nastaveným start-upem problém.
Jaké věci je potřeba prioritně řešit, je však velmi individuální. Proto se na nás neváhejte obrátit, my vám poradíme, co je tou nejzásadnější oblastí, kterou musíte mít vyřešenou.
První krok vždy vede k tomu, že si vyberete správnou právní formu. Určitě to není ta nejdražší položka, je to poměrně rychlé. Hlavně si vyberte správnou právní formu. I s tím vám poradíme.
Nastavte si dopředu, jaký je vztah mezi společníky. Předejdete tím dopředu zbytečným problémům. Navrhneme a společně s vámi prodiskutujeme znění takové dohody, abyste byli připraveni na vše.
Udržet si dobrého pracovníka je v dnešní době opravdu oříšek. Jako start-up většinou nemáte finance, které může nabídnou obrovský korporát. Za to však můžete mít nápad v hodnotě miliard, tak se podělte.
Vstup investora je velkým milníkem a úspěchem na cestě společnosti. Pomůžeme vám nastavit mechanismus transakce i smluvní dokumentaci ke spokojenosti všech zúčastněných. Pojmy jako Term Sheet, Shareholders Agreement, Investment Agreement, Sharepurchase Agreement, nás nezaskočí. Umíme zajistit kompletní Due Diligence společnosti ať už z pozice investora či jako přípravu na investici z pozice cílové společnosti. Zároveň jsme připravení posadit se společně s vámi k vyjednávacímu stolu!
Realitní kancelář se vám rozběhla, máte tolik poptávek, prohlídek, že už nestíháte věnovat pozornost tomu, zda kupní a rezervační smlouva odpovídá všem právním požadavkům. Nebo po vás klienti při každém podpisu chtějí vědět, proč je ve smlouvě nějaké ustanovení, kterému úplně nerozumíte. Přesně v takovou chvíli se vám může hodit naše pomoc.
Nevíte, co vše musíte jako realitní kancelář řešit? Napište nám a my vám vše vysvětlíme.
To je základ každé dobré realitní kanceláře. Může vám ulehčit vyjednávání, přinést spokojené klienty a hlavně klid ve vaší duši, že je vše dobře nastaveno. Pro své klienty tedy vždy připravujeme smlouvu na míru, do které promítneme jejich požadavky.
Provádíme důkladnou revizi smluvní dokumentace a upozorňujeme klienta i na všechna rizika a jejich možné důsledky v případě, že nejsou řešena. Pokud tedy chcete pouze zkontrolovat, zda jsou vaše smlouvy OK, jsme tady pro vás.
Pro realitní kanceláře poskytujeme právní servis po celou dobu trvání zakázky. Přizpůsobujeme se zejména tomu, že naším klientem je realitní kancelář, v jejímž zájmu je, aby obchod řádně proběhl. Samozřejmostí je zajištění podpisů smluv na pobočce realitní kanceláře nebo u nás, včetně zastoupení v katastrálním řízení tak, aby klienti realitní kanceláře měli co nejméně starostí a mohli se těšit z úspěšného obchodu.
Komunikace s úřady není pro řadu lidí něco, co by vyhledávali. Řízení jsou často velmi formalizovaná, a i sebemenší chyba, která se v dokumentaci pro úřady objeví, může mít dalekosáhlé důsledky. Jsme připraveni v řízení klienty zastoupit tak, aby vše proběhlo hladce a co nejrychleji. Jsme však schopni pomoci i v případě, že vše hladce neprobíhá a vždy klientovi poradíme nejlepší postup.
Kdo je tahounem ekonomiky? Malé a střední firmy. Proto rádi malým a středním firmám pomáháme. Oblastí, které je potřeba mít nastaveny, je prostě hodně. Vždy upozorňujeme, že právně je potřeba ošetřit vše, a to jak uvnitř společnosti, tak navenek.
Protože právních oblastí a dokumentů může být opravdu hodně, neváhejte nám napsat a vše probereme individuálně.
Pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti. Nezapominejte uzavírat se svými pracovníky ty správné smlouvy.
Spolupráce na IČO zní jako skvělá věc nejdéle do té doby, než přijde kontrola inspektorátu práce spolu s pokutou za nelegální zaměstnávání.
Chcete, aby vaši zaměstnanci pracovali z domu? A víte, co všechno k tomu musíte mít nachystáno? My ano, tak se nám ozvěte a společně to dáme dohromady.
Nezapomínejte informovat. Jak své zaměstnance, tak své zákazníky, dodavatele, návštěvníky stránek. Prostě každého, o kom zpracováváte osobní údaje.
Využíváte externí dodavatele, kteří zpracovávají osobní údaje? Sami jste v pozici tzv. zpracovatele? Poté nezapomeňte uzavřít zpracovatelskou smlouvu.
Máte vyhotoveny procesy nakládání s osobními údaji? Víte jak evidovat záznamy o činnostech zpracování? Co děláte v případě bezpečnostního incidentu?
Nezapomínejte uzavírat smlouvy se svými zákazníky, ať už prodáváte cokoliv. Smlouva se bude lišit dle toho, kdo je vašim zákazníkem a co prodáváte.